Tematyka podejmowana przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl":
Skan pisma z dnia 13 listopada 2019 r. stanowiącego odpowiedź na email z dnia 30 października 2019 r. skierowany przez nas do firmy "TAURON Dystrybucja S.A." w sprawie chwilowych zaników napięcia zasilającego w obszarze miejscowości Rudawa i innych miejscowości.
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)
-----------
Screen treści zasadniczej, wiadomości email z dnia 30 października 2019 r. skierowanej przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" do firmy "TAURON Dystrybucja S.A." w sprawie chwilowych zaników napięcia zasilającego w obszarze miejscowości Rudawa i innych miejscowości
(wiemy, że w korespondencji występuje oczywista omyłka w postaci literówki):
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)
-----------
a m.in. dotyczącej skrzyżowania drogi krajowej nr 79 z drogą powiatową nr 2128K
czyli stanowiącego w Rudawie zbieg ulic Śląskiej, Krakowskiej i Wyspiańskiego
(rozbudowa skrzyżowania na skrzyżowanie o ruchu okrężnym).
Decyzja o podjęciu wskazanej inwestycji jest odpowiedzią
na petycję z dnia 5 stycznia 2019 r., środowisk, instytucji i organizacji w tym Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" działających w Rudawie i okolicach a wystosowaną
"w sprawie realizacji inwestycji drogowych w miejscowości Rudawa w związku z budową obwodnicy Zabierzowa i Kochanowa".
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)

-----------
Treść wiadomości wysłanej w dniu 21 sierpnia 2019 r. do Services Zone S.A. w sprawie usytuowania w Rudawie urządzenia CashLine należącego do tej firmy
Szanowni Państwo,
zwracamy
się do Państwa z uprzejmą prośbą o podjęcie działań, zmierzających
do usytuowania w Rudawie miejscowości położonej w powiecie krakowskim urządzenia CashLine.
do usytuowania w Rudawie miejscowości położonej w powiecie krakowskim urządzenia CashLine.
Pozostając
miejscowością z ukształtowanym centrum (Rynkiem) i kompletną infrastrukturą, nadającymi
specyfikę miasteczka, stanowi od wieków
Rudawa punkt odniesienia dla wielu innych miejscowości znajdujących się w obrębie dzisiejszej
gminy Zabierzów, gminy Krzeszowice, gminy Liszki, gminy Jerzmanowice-Przeginia,
gminy Wielka Wieś.
Trwająca
aktualnie przebudowa centralnej przestrzeni miejscowości Rudawa jeszcze
bardziej niż dotąd uwydatnia funkcję usługową, jaką Rudawa pełni wobec
otaczających
ją wspólnot lokalnych.
ją wspólnot lokalnych.
Usytuowanie
na terenie Rudawy urządzenia
CashLine
byłoby działaniem oczekiwanym przez społeczności i
uzasadnionym ekonomicznie.
Jesteśmy
przekonani o tym, iż zlokalizowanie w Rudawie urządzenia
CashLine
zwiększy liczbę
osób i podmiotów korzystających z Państwa usługi a mieszkańcom Rudawy i jej okolic pozwoli na dywersyfikację
usługi.
Mając
tedy na uwadze zabezpieczenie rzeczywistej potrzeby społecznej
oraz dostrzegając prawo podmiotów gospodarczych do realizacji celów ekonomicznych, pragniemy wyrazić nadzieję, że wymieniona we wstępie i opisana w rozwinięciu uprzejma prośba Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", rozpatrzona zostanie przez Państwa pozytywnie.
oraz dostrzegając prawo podmiotów gospodarczych do realizacji celów ekonomicznych, pragniemy wyrazić nadzieję, że wymieniona we wstępie i opisana w rozwinięciu uprzejma prośba Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", rozpatrzona zostanie przez Państwa pozytywnie.
Z wyrazami szacunku, w imieniu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
(−)
-----------
Treść wiadomości wysłanej w dniu 21 sierpnia 2019 r. do PKP BP SA w sprawie usytuowania w Rudawie bankomatu/wpłatomatu należącegodo tej firmy
PKO Bank Polski Spółka Akcyjna
ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa
instytucje@pkobp.pl
Szanowni Państwo,
zwracamy
się do Państwa z uprzejmą prośbą o podjęcie działań, zmierzających
do usytuowania w Rudawie miejscowości położonej w powiecie krakowskim bankomatu/wpłatomatu Państwa Firmy.
do usytuowania w Rudawie miejscowości położonej w powiecie krakowskim bankomatu/wpłatomatu Państwa Firmy.
Pozostając
miejscowością z ukształtowanym centrum (Rynkiem) i kompletną infrastrukturą, nadającymi
specyfikę miasteczka, stanowi od wieków
Rudawa punkt odniesienia dla wielu innych miejscowości znajdujących się w obrębie dzisiejszej
gminy Zabierzów, gminy Krzeszowice, gminy Liszki, gminy Jerzmanowice-Przeginia,
gminy Wielka Wieś.
Trwająca
aktualnie przebudowa centralnej przestrzeni miejscowości Rudawa jeszcze
bardziej niż dotąd uwydatnia funkcję usługową, jaką Rudawa pełni wobec
otaczających
ją wspólnot lokalnych.
ją wspólnot lokalnych.
Usytuowanie
na terenie Rudawy wskazanego urządzenia
byłoby działaniem oczekiwanym przez społeczności i
uzasadnionym ekonomicznie.
Jesteśmy
przekonani o tym, iż zlokalizowanie w Rudawie bankomatu/wpłatomatu Państwa Firmy zwiększy liczbę
osób i podmiotów korzystających z Państwa usługi a mieszkańcom Rudawy i jej okolic pozwoli na dywersyfikację
usługi.
Mając
tedy na uwadze zabezpieczenie rzeczywistej potrzeby społecznej
oraz dostrzegając prawo podmiotów gospodarczych do realizacji celów ekonomicznych, pragniemy wyrazić nadzieję, że wymieniona we wstępie i opisana w rozwinięciu uprzejma prośba Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", rozpatrzona zostanie przez Państwa pozytywnie.
oraz dostrzegając prawo podmiotów gospodarczych do realizacji celów ekonomicznych, pragniemy wyrazić nadzieję, że wymieniona we wstępie i opisana w rozwinięciu uprzejma prośba Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", rozpatrzona zostanie przez Państwa pozytywnie.
Z wyrazami szacunku, w imieniu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
(−)
___
Screen odpowiedzi udzielonej przez PKO BP SA, z dnia 22 sierpnia 2019 r.
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)
Screen odpowiedzi udzielonej przez PKO BP SA, z dnia 22 sierpnia 2019 r.
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)
-----------
Treść wiadomości wysłanych w dniu 9 sierpnia 2019 r. przy pomocy formularzy kontaktowych zamieszczonych na stronach internetowych
do firmy IT Card Centrum Technologii Płatniczych SA i do firmy Euronet Polska Sp. z o.o. w sprawie usytuowania w Rudawie bankomatów należących do sieci, których ww. firmy są właścicielami
Szanowni Państwo,
zwracamy
się do Państwa z uprzejmą prośbą o podjęcie działań, zmierzających
do usytuowania w Rudawie miejscowości położonej w powiecie krakowskim bankomatu Państwa Firmy.
do usytuowania w Rudawie miejscowości położonej w powiecie krakowskim bankomatu Państwa Firmy.
Pozostając
miejscowością z ukształtowanym centrum (Rynkiem) i kompletną infrastrukturą, nadającymi
specyfikę miasteczka, stanowi od wieków
Rudawa punkt odniesienia dla wielu innych miejscowości znajdujących się w obrębie dzisiejszej
gminy Zabierzów, gminy Krzeszowice, gminy Liszki, gminy Jerzmanowice-Przeginia,
gminy Wielka Wieś.
Trwająca
aktualnie przebudowa centralnej przestrzeni miejscowości Rudawa jeszcze
bardziej niż dotąd uwydatnia funkcję usługową, jaką Rudawa pełni wobec
otaczających
ją wspólnot lokalnych.
ją wspólnot lokalnych.
Usytuowanie
na terenie Rudawy bankomatu Państwa Firmy czyli kolejnego już bankomatu w
historii naszej miejscowości byłoby działaniem oczekiwanym przez społeczności i
uzasadnionym ekonomicznie. Tak jak było działaniem racjonalnym zlokalizowanie tutaj usługi paczkomatu.
Jesteśmy
przekonani o tym, iż zlokalizowanie w Rudawie następnego bankomatu, zwiększy liczbę
osób i podmiotów korzystających z Państwa usługi a mieszkańcom Rudawy
i jej okolic pozwoli na dywersyfikację usługi.
i jej okolic pozwoli na dywersyfikację usługi.
Mając
tedy na uwadze zabezpieczenie rzeczywistej potrzeby społecznej
oraz dostrzegając prawo podmiotów gospodarczych do realizacji celów ekonomicznych, pragniemy wyrazić nadzieję, że wymieniona we wstępie i opisana w rozwinięciu uprzejma prośba Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", rozpatrzona zostanie przez Państwa pozytywnie.
oraz dostrzegając prawo podmiotów gospodarczych do realizacji celów ekonomicznych, pragniemy wyrazić nadzieję, że wymieniona we wstępie i opisana w rozwinięciu uprzejma prośba Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", rozpatrzona zostanie przez Państwa pozytywnie.
Z wyrazami szacunku, w imieniu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
Jarosław
Wojtasik
(−)
Prezes Zarządu
Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
Screen odpowiedzi z dnia 9 sierpnia 2019 r. firmy Euronet Polska Sp. z o.o. w sprawie usytuowania w Rudawie bankomatu należącego do sieci Euronet
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)
Screen odpowiedzi z dnia 9 sierpnia 2019 r. firmy IT Card Centrum Technologii Płatniczych SA w sprawie usytuowania w Rudawie bankomatu należącego do sieci Planet Cash
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)
Screen odpowiedzi z dnia 20 sierpnia 2019 r. firmy IT Card Centrum Technologii Płatniczych SA w sprawie usytuowania w Rudawie bankomatu należącego do sieci Planet Cash
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)
Screen odpowiedzi z dnia 21 sierpnia 2019 r. firmy BNP Paribas Bank Polska S.A.
(wraz z załączoną treścią wiadomości przesłanej do tej firmy przy pomocy formularza kontaktowego) w sprawie usytuowania w Rudawie bankomatu należącego do BNP Paribas Bank Polska S.A.
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)
Screen zasadniczego fragmentu wiadomości, stanowiacej odpowiedź z dnia 10 września 2019 r. firmy Euronet Polska Sp. z o.o. na zgłoszenie przez reprezentanta Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" przy pomocy formularza kontaktowego, propozycji usytuowania w konkretnym podanym z adresu punkcie miejscowości Rudawa, bankomatu należącego do sieci Euronet
(Kliknięcie w obraz powiększa go:)
-----------
Treść pism z dnia 5 sierpnia 2019 r. wysłanych w tym samym dniu do Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Szwecji i do Ambasady Królestwa Szwecji w Polsce w sprawie pomocy w odnalezieniu aktu lokacyjnego miejscowości Rudawa na prawie magdeburskim oraz docelowo o podjęcie innych działań związanych
z rudawskim dobrami kultury
Ambasada Królestwa Szwecji w Polsce
Jego
Ekscelencja Stefan
Gullgren
ul. Bagatela 3, 00-585 Warszawa
ambassaden.warszawa@gov.se
Wasza
Ekscelencjo,
w
2019 roku obchodzimy w Rudawie miejscowości usytuowanej koło Krakowa,
555 rocznicę ponownego potwierdzenia nadania miejscowości Rudawa prawa magdeburskiego.
555 rocznicę ponownego potwierdzenia nadania miejscowości Rudawa prawa magdeburskiego.
Lokacje
wsi i miast na prawie niemieckim w tym na prawie magdeburskim powodują
pojawienie się w historii pierwszych instytucji samorządowych. Rocznice tych
wydarzeń lokacyjnych stają się naturalnym świętem dla konkretnych miejscowości
- nie jest inaczej
w przypadku Rudawy.
w przypadku Rudawy.
Znamy
tedy w Rudawie daty potwierdzeń królewskich odnoszących się do aktu lokacyjnego
na prawie magdeburskim, nadal jednak nie jesteśmy władni rozstrzygnąć,
w którym roku ów przywilej został Rudawie przyznany. Nie znamy więc daty nadania prawa magdeburskiego miejscowości Rudawa.
w którym roku ów przywilej został Rudawie przyznany. Nie znamy więc daty nadania prawa magdeburskiego miejscowości Rudawa.
Nie
pierwszy raz otrzymujemy sygnały, że dokument potwierdzający nadanie przez
Króla Polski prawa magdeburskiego miejscowości Rudawa znajduje się na terenie
Królestwa Szwecji. Prawdopodobnie w obrębie któregoś z muzeów albo bliźniaczej
instytucji
gdzie dokument trafił zapewne jako zdobycz wojenna w związku z burzliwą wspólną historią Rzeczypospolitej i Królestwa Szwecji w XVII stuleciu.
gdzie dokument trafił zapewne jako zdobycz wojenna w związku z burzliwą wspólną historią Rzeczypospolitej i Królestwa Szwecji w XVII stuleciu.
W
nawiązaniu do powyższego zwracamy się do Waszej Ekscelencji z wielką prośbą,
o udzielenie pomocy w ustaleniu miejsca przechowywania wskazanego dokumentu
na terenie Królestwa Szwecji oraz w przypadku odnalezienia miejsca przechowywania
tegoż dokumentu na terytorium Królestwa Szwecji, w sporządzeniu jego uwierzytelnionej kopii i przesłania tejże na adres naszego stowarzyszenia.
o udzielenie pomocy w ustaleniu miejsca przechowywania wskazanego dokumentu
na terenie Królestwa Szwecji oraz w przypadku odnalezienia miejsca przechowywania
tegoż dokumentu na terytorium Królestwa Szwecji, w sporządzeniu jego uwierzytelnionej kopii i przesłania tejże na adres naszego stowarzyszenia.
Docelowo
zaś, prosimy wielce uprzejmie Waszą Ekscelencję o podjęcie działań,
które by doprowadziły do powrotu na teren miejscowości Rudawa przywołanego dokumentu w jego oryginale w sytuacji odnalezienia go na terenie Królestwa Szwecji jak również, potencjalnie pozostałych w granicach Królestwa Szwecji a uzyskanych przez stronę szwedzką w wyniku działań wojennych, dóbr kultury związanych z Rudawą. W tym skojarzonych z parafią rzymskokatolicką pod wezwaniem Wszystkich Świętych w Rudawie skąd najprawdopodobniej owe dobra kultury w tamtym wojennym okresie mogły zostać zabrane.
które by doprowadziły do powrotu na teren miejscowości Rudawa przywołanego dokumentu w jego oryginale w sytuacji odnalezienia go na terenie Królestwa Szwecji jak również, potencjalnie pozostałych w granicach Królestwa Szwecji a uzyskanych przez stronę szwedzką w wyniku działań wojennych, dóbr kultury związanych z Rudawą. W tym skojarzonych z parafią rzymskokatolicką pod wezwaniem Wszystkich Świętych w Rudawie skąd najprawdopodobniej owe dobra kultury w tamtym wojennym okresie mogły zostać zabrane.
Za
którą to pomoc nie tylko my lecz jesteśmy przekonani, wdzięczni będą
Waszej Ekscelencji wszyscy mieszkańcy Rudawy wraz z władzami naszej miejscowości.
Waszej Ekscelencji wszyscy mieszkańcy Rudawy wraz z władzami naszej miejscowości.
Z wyrazami
szacunku i pozostając w oczekiwaniu na odpowiedź
,
w imieniu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
Jarosław
Wojtasik
(−)
Prezes
Zarządu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
___
Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Sztokholmie
Radca,
Charge d’affaires a.i. Tomasz Grzybkowski
Karlavägen 35, 114 31 Sztokholm
sztokholm.amb.info@msz.gov.pl
Wielce
Szanowny Panie Radco,
w
2019 roku obchodzimy w Rudawie miejscowości usytuowanej koło Krakowa,
555 rocznicę ponownego potwierdzenia nadania miejscowości Rudawa prawa magdeburskiego.
555 rocznicę ponownego potwierdzenia nadania miejscowości Rudawa prawa magdeburskiego.
Lokacje
wsi i miast na prawie niemieckim w tym na prawie magdeburskim powodują
pojawienie się w historii pierwszych instytucji samorządowych. Rocznice tych
wydarzeń lokacyjnych stają się naturalnym świętem dla konkretnych miejscowości
- nie jest inaczej
w przypadku Rudawy.
w przypadku Rudawy.
Znamy
tedy w Rudawie daty potwierdzeń królewskich odnoszących się do aktu lokacyjnego
na prawie magdeburskim, nadal jednak nie jesteśmy władni rozstrzygnąć,
w którym roku ów przywilej został Rudawie przyznany. Nie znamy więc daty nadania prawa magdeburskiego miejscowości Rudawa.
w którym roku ów przywilej został Rudawie przyznany. Nie znamy więc daty nadania prawa magdeburskiego miejscowości Rudawa.
Nie
pierwszy raz otrzymujemy sygnały, że dokument potwierdzający nadanie przez
Króla Polski prawa magdeburskiego miejscowości Rudawa znajduje się na terenie
Królestwa Szwecji. Prawdopodobnie w obrębie któregoś z muzeów albo bliźniaczej
instytucji
gdzie dokument trafił zapewne jako zdobycz wojenna w związku z burzliwą wspólną historią Rzeczypospolitej i Królestwa Szwecji w XVII stuleciu.
gdzie dokument trafił zapewne jako zdobycz wojenna w związku z burzliwą wspólną historią Rzeczypospolitej i Królestwa Szwecji w XVII stuleciu.
W
nawiązaniu do powyższego zwracamy się do Pana Radcy z wielką prośbą,
o udzielenie pomocy w ustaleniu miejsca przechowywania wskazanego dokumentu
na terenie Królestwa Szwecji oraz w przypadku odnalezienia miejsca przechowywania
tegoż dokumentu na terytorium Królestwa Szwecji, w sporządzeniu jego uwierzytelnionej kopii i przesłania tejże na adres naszego stowarzyszenia.
o udzielenie pomocy w ustaleniu miejsca przechowywania wskazanego dokumentu
na terenie Królestwa Szwecji oraz w przypadku odnalezienia miejsca przechowywania
tegoż dokumentu na terytorium Królestwa Szwecji, w sporządzeniu jego uwierzytelnionej kopii i przesłania tejże na adres naszego stowarzyszenia.
Docelowo
zaś, prosimy wielce uprzejmie Pana Radcę o podjęcie działań,
które by doprowadziły do powrotu na teren miejscowości Rudawa przywołanego dokumentu w jego oryginale w sytuacji odnalezienia go na terenie Królestwa Szwecji jak również, potencjalnie pozostałych w granicach Królestwa Szwecji a uzyskanych przez stronę szwedzką w wyniku działań wojennych, dóbr kultury związanych z Rudawą. W tym skojarzonych z parafią rzymskokatolicką pod wezwaniem Wszystkich Świętych w Rudawie skąd najprawdopodobniej owe dobra kultury w tamtym wojennym okresie mogły zostać zabrane.
które by doprowadziły do powrotu na teren miejscowości Rudawa przywołanego dokumentu w jego oryginale w sytuacji odnalezienia go na terenie Królestwa Szwecji jak również, potencjalnie pozostałych w granicach Królestwa Szwecji a uzyskanych przez stronę szwedzką w wyniku działań wojennych, dóbr kultury związanych z Rudawą. W tym skojarzonych z parafią rzymskokatolicką pod wezwaniem Wszystkich Świętych w Rudawie skąd najprawdopodobniej owe dobra kultury w tamtym wojennym okresie mogły zostać zabrane.
Za
którą to pomoc nie tylko my lecz jesteśmy przekonani, wdzięczni będą
Panu Radcy wszyscy mieszkańcy Rudawy wraz z władzami naszej miejscowości.
Panu Radcy wszyscy mieszkańcy Rudawy wraz z władzami naszej miejscowości.
Z wyrazami
szacunku i pozostając w oczekiwaniu na odpowiedź
,
w imieniu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
Jarosław
Wojtasik
(−)
Prezes
Zarządu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
----
Odpowiedź Abasady Królestwa
Szwecji w Polsce z dnia 10 września 2019 r. (drogą identyczną, jaką wysłaliśmy nasze pismo)
-----------
Uchwała 5/2019 z dnia 15 lutego 2019 r.
Zarządu
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" w sprawie zakończenia Konkursu
Fotograficznego pt. "Foto Dolinki
Krakowskie"
Na
podstawie § 8 ust. 1, § 8 ust 2 pkt 1, 2, 5, § 9 pkt 2, 13, 15,
16, 22, § 17 pkt 2 Statutu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl", Zarząd Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" podczas drugiego
posiedzenia w dniu 15 lutego 2019 r. w
Rudawie postanawia:
1) w
całości anulować Uchwałę 4/2019 z dnia 15
lutego 2019 r. Zarządu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl" w sprawie prolongowania terminów
określonych Regulaminem Konkursu Fotograficznego pt. "Foto Dolinki Krakowskie", z uwagi na mogące zostać uznanymi za kontrowersyjne zmiany w Regulaminie Konkursu
Fotograficznego pt. "Foto Dolinki
Krakowskie" z dnia 26 stycznia 2019 r. z
późniejszymi zmianami, dokonane w
dniu 15 lutego br. w związku z prolongowaniem terminów określonych Regulaminem Konkursu Fotograficznego pt. "Foto Dolinki Krakowskie";
2) przedmiotowy
Konkurs ustanowiony przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" Uchwałą
2/2019
z dnia 26 stycznia 2019 r. zakończyć bez rozstrzygnięcia:
z dnia 26 stycznia 2019 r. zakończyć bez rozstrzygnięcia:
a) w
oparciu o ust. 11, 12, 24, 29 i 30 wskazanego Regulaminu sprzed zmian w nim
dokonanych
w dniu 15 lutego 2019 r.;
w dniu 15 lutego 2019 r.;
b) w
ścisłym związku z faktem zgłoszenia do przywołanego Konkursu do dnia 14 lutego
2019 r.
prac konkursowych w liczbie uniemożliwiającej wyłonienie Laureatów Konkursu spośród ogółu osób, które nadesłały do tego Konkursu swoje prace konkursowe w tym jedną pracę konkursową zamieszczoną z naruszeniem przytoczonego Regulaminu;
prac konkursowych w liczbie uniemożliwiającej wyłonienie Laureatów Konkursu spośród ogółu osób, które nadesłały do tego Konkursu swoje prace konkursowe w tym jedną pracę konkursową zamieszczoną z naruszeniem przytoczonego Regulaminu;
3)
Uczestnikom Konkursu, którzy do dnia 14 lutego 2019 r. zgłosili swoje prace
konkursowe zgodnie
z zapisami wspomnianego i obowiązującego Regulaminu, przyznać w sposób nielosowy symboliczne upominki z okazji udziału w Konkursie.
z zapisami wspomnianego i obowiązującego Regulaminu, przyznać w sposób nielosowy symboliczne upominki z okazji udziału w Konkursie.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Podpisy
członków Zarządu
Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl":
Jarosław Wojtasik
(−)
(−)
Jerzy Goraj
(−)
(−)
-----------
Uchwała 2/2019 z dnia 26 stycznia 2019 r.
Zarządu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl" w sprawie zorganizowania przez Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" Konkursu Fotograficznego pt.
"Foto Dolinki Krakowskie"
Na podstawie § 8 ust. 1, § 8 ust 2 pkt 1, 2, 5, §
9 pkt 2, 13, 15, 16, 22, § 17. pkt 2 Statutu Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", Zarząd Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl" podczas posiedzenia w dniu 26 stycznia
2019 r. w Rudawie postanawia co następuje:
1) Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl"
zorganizuje Konkurs Fotograficzny
pt. "Foto Dolinki Krakowskie";
2) ustanawia
się Regulamin Konkursu Fotograficznego pt. "Foto Dolinki Krakowskie"
(treść rzeczonego Regulaminu znajduje się w Załączniku nr 1 do niniejszej Uchwały);
(treść rzeczonego Regulaminu znajduje się w Załączniku nr 1 do niniejszej Uchwały);
3) ustanawia
się wzór i treść Karty zgłoszenia do Konkursu wraz z oświadczeniem
o udzieleniu licencji, o którym to Konkursie mowa w pkt 1 i 2 niniejszej Uchwały
(wzór i treść wskazanej Karty zgłoszenia do Konkursu wraz z oświadczeniem o udzieleniu licencji znajduje się w Załączniku nr 2 do niniejszej Uchwały).
o udzieleniu licencji, o którym to Konkursie mowa w pkt 1 i 2 niniejszej Uchwały
(wzór i treść wskazanej Karty zgłoszenia do Konkursu wraz z oświadczeniem o udzieleniu licencji znajduje się w Załączniku nr 2 do niniejszej Uchwały).
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Podpisy
członków Zarządu
Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl":
Jerzy Goraj
(−)
(−)
Jarosław Wojtasik
(−)
(−)
-----------
Treść
zasadnicza wniosku z dnia 10 stycznia 2019 r. przesłanego przez Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" do firmy "Mosty Katowice" - wykonawcy
dokumentacji projektowej dla obwodnicy Zabierzowa i Kochanowa. Treść wniosku
jest identyczna z treścią petycji z dnia 5 stycznia 2019 r. skierowanej przez
przedstawicieli mieszkańców i organizacji działających w sołectwie Rudawa i w
sąsiednich miejscowościach, do władz i urzędów w sprawie "realizacji
inwestycji drogowych w miejscowości Rudawa w związku z budową obwodnicy
Zabierzowa i Kochanowa". Bliźniaczość obydwu dokumentów wynika ze ścisłej
w przywołanej sprawie, współpracy sygnatariuszy petycji w tym, Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl":

-----------

-----------
Treść wniosku z dnia 13 grudnia 2018 r. opatrzonego podpisem elektronicznym i wysłanego przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" do Urzędu Gminy Zabierzów o udostępnienie informacji publicznej, w sprawie zamkniętej dla dzieci i młodzieży świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach:
WNIOSEK
O
UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
1. Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z
dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198, z późn. zm.) Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" z siedzibą w Rudawie zwraca się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198, z późn. zm.) Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" z siedzibą w Rudawie zwraca się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
1) z posiadanych przez Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" informacji wynika, że w miejscowości Niegoszowice
przez okres ostatnich około dwunastu miesięcy do teraz włącznie, nie są prowadzone zajęcia dla dzieci i młodzieży
w tamtejszej świetlicy środowiskowej. W związku z powyższym prosimy o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
w tamtejszej świetlicy środowiskowej. W związku z powyższym prosimy o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
a) jaki jest powód braku kontynuacji
dotychczasowych zajęć
dla dzieci i młodzieży w obrębie świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach?
dla dzieci i młodzieży w obrębie świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach?
b) czy gmina Zabierzów posiada dzisiaj plany
ponownego wprowadzenia
do świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach zajęć dla dzieci i młodzieży?
do świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach zajęć dla dzieci i młodzieży?
c) jeśli gmina Zabierzów posiada dzisiaj
plany ponownego wprowadzenia
do świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach zajęć dla dzieci i młodzieży, to w jakim konkretnie terminie określonym datą albo zakresem dat, nastąpi owe wprowadzenie zajęć?
do świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach zajęć dla dzieci i młodzieży, to w jakim konkretnie terminie określonym datą albo zakresem dat, nastąpi owe wprowadzenie zajęć?
d) jeśli gmina Zabierzów posiada dzisiaj
plany ponownego wprowadzenia
do świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach zajęć dla dzieci
i młodzieży, to na jakich konkretnie zasadach nastąpi przywołane wprowadzenie zajęć tj. jakiego rodzaju albo profilu to będą zajęcia, ile wyniesie łącznie, mierzony
w godzinach przewidywany czas trwania rzecznych zajęć w skali rocznej,
i które z nazwy, podmioty lub z imienia i nazwiska osoby, zostaną wyznaczone
do prowadzenia przedmiotowych zajęć?
do świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach zajęć dla dzieci
i młodzieży, to na jakich konkretnie zasadach nastąpi przywołane wprowadzenie zajęć tj. jakiego rodzaju albo profilu to będą zajęcia, ile wyniesie łącznie, mierzony
w godzinach przewidywany czas trwania rzecznych zajęć w skali rocznej,
i które z nazwy, podmioty lub z imienia i nazwiska osoby, zostaną wyznaczone
do prowadzenia przedmiotowych zajęć?
e) jeśli gmina Zabierzów posiada dzisiaj plany ponownego
wprowadzenia
do świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach zajęć dla dzieci i młodzieży, to jakiej konkretnie wysokości (w złotych) środki finansowe zostaną przeznaczone w skali roku, na to zadanie?
do świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach zajęć dla dzieci i młodzieży, to jakiej konkretnie wysokości (w złotych) środki finansowe zostaną przeznaczone w skali roku, na to zadanie?
f) jeśli gmina Zabierzów nie posiada dzisiaj planów ponownego
wprowadzenia do świetlicy środowiskowej w Niegoszowicach zajęć dla dzieci i
młodzieży, to jaka jest przyczyna braku planów w tym obszarze?
2.
Jednocześnie, na podstawie art. 14 ust. 1 cyt. ustawy, Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" z siedzibą w Rudawie, wnosi o udostępnienie
informacji
z powyżej przedstawionego zakresu, w następujący sposób i w następującej formie:
z powyżej przedstawionego zakresu, w następujący sposób i w następującej formie:
1) pliki komputerowe;
2) przesłanie informacji
pocztą elektroniczną pod adres: ziemiarudawska@gmail.com.
Z
poważaniem, w imieniu Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl"
Jarosław
Wojtasik
Prezes
Zarządu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
----
ODPOWIEDŹ Urzędu Gminy Zabierzów z dnia 28 grudnia 2018 r., przesłana drogą elektroniczną w dniu 31 grudnia 2018 r:
-----------
Treść wniosku z dnia 19 listopada 2018 r. opatrzonego podpisem elektronicznym i wysłanego w dniu 21 listopada 2018 r. przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" do Urzędu Gminy Zabierzów
i Zarządu Infrastruktury Komunalneji Transportu w Krakowie (przekształcanemu obecnie w Zarząd Dróg Miasta Krakowa) w sprawie organizacji publicznego transportu zbiorowego dla mieszkańców Niegoszowic:
WNIOSEK W SPRAWIE ORGANIZACJI PUBLICZNEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO DLA
MIESZKAŃCÓW NIEGOSZOWIC
Według rozdzielnika
Szanowni Państwo,
Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" zwraca się z uprzejmą prośbą o objęcie
mieszkańców miejscowości Niegoszowice usługą z zakresu organizacji publicznego transportu
zbiorowego świadczoną na obszarze gminy Zabierzów przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej
i Transportu w Krakowie działający z ramienia Gminy Miejskiej Kraków.
Mieszkańcy
Niegoszowic są w pełni wykluczeni z możliwości
korzystania w obrębie swojego miejsca zamieszkania z publicznego transportu
zbiorowego realizowanego w gminie Zabierzów przez Zarząd Infrastruktury
Komunalnej i Transportu w Krakowie.
Przez
Niegoszowice nie przebiegają bowiem linie autobusowe należące do systemu
Komunikacji Miejskiej w Krakowie.
Z
uwagi na nadchodzący okres zimowy i w
szczególności, potrzebę zagwarantowania dzieciom i młodzieży mieszkającej w
Niegoszowicach transportu do miejsc, w których pobierają naukę, umożliwienia tym osobom powrotu do domów oraz wszystkim mieszkańcom Niegoszowic możliwości korzystania z komunikacji
autobusowej zapewnionej w ramach systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie, postulujemy, aby do czasu podjęcia pożądanych działań
docelowych takich jak utworzenie nowej linii autobusowej łączącej Niegoszowice
z Krakowem, przedsięwziąć rozwiązania doraźne a mianowicie, poddajemy do
rozważenia sugestię,
w
której wariantem obligatoryjnym stałoby się:
1)
umiejscowienie w ul. Dunajewskiego w miejscowości Rudawa dodatkowych dwóch bo każdy z nich zorientowany w kierunku przeciwnym, przystanków dla
autobusów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie linii 278
i 268, w punkcie odległościowo możliwie najbliższym wjazdowi w ul. Krakowską
znajdującą się w miejscowości Brzezinka a stanowiącą drogę prowadzącą do Niegoszowic z ul. Dunajewskiego w Rudawie;
wariantem
zaś fakultatywnym byłoby:
2)
znaczące zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów Miejskiego Przedsiębiorstwa
Komunikacyjnego S.A. w Krakowie linii
268 z Bronowic Małych do Radwanowic Pętli oraz przy tym, ustanowienie połączenia autobusowego z
Radwanowic Pętli do Bronowic Małych w
obrębie obecnie istniejącej linii 268 (teraz jest to jeden kurs i dostępny tylko w jedną stronę, a mianowicie do Radwanowic Pętli i jedynie w
godzinach późnonocnych);
albo:
3)
podjęcie się realizacji rozwiązania opisanego w wariancie 2 ale dodatkowo, z jego korektą w zakresie obecnego przebiegu wskazanej linii 268 w taki sposób,
aby autobus obsługujący tę linię dokonywał skrętu z ul. Dunajewskiego w Rudawie
w ul. Krakowską znajdującą się w Brzezince a prowadzącą do Niegoszowic. Trasa opisywanej linii autobusowej prowadziłaby ponownie do miejscowości
Rudawa, to jest: z Niegoszowic w ul. Legionów Polskich w Rudawie, następnie w ul. Stanisława
Wyspiańskiego w Rudawie i dalej w kierunku Radwanowic. Wariant tenże zawiera założenie
umiejscowienia w Niegoszowicach przystanków dla autobusów Miejskiego Przedsiębiorstwa
Komunikacyjnego S.A. w Krakowie linii 268. Niebagatelną kwestią jest, że
niniejszy wariant zakłada przejazd autobusu linii 268 ulicą Stanisława
Wyspiańskiego w Rudawie a więc umożliwia dojazd mieszkańców Niegoszowic do
przystanku autobusowego Rudawa PKP i dalszą ich podróż do Krakowa z wykorzystaniem komunikacji szynowej. Zabezpiecza także powrót mieszkańców Niegoszowic z Krakowa przy pomocy
szynowych i drogowych środków transportu. Ze
względu zaś na charakter trasy autobusu linii 268 proponowanej w przedmiotowym
wariancie jak również wysoką częstotliwość przemieszczania się ulicą Legionów
Polskich w Rudawie ciężkich pojazdów samochodowych, przyjmuje się do realizacji
usługi wykorzystanie autobusów marki Jelcz
M081MB/3, które obecnie obsługują linię 268 albo pojazdów zbliżonych gabarytowo i pozostających
w taborze MPK S.A. w Krakowie.
Należy
podkreślić, że przedstawione przez nas warianty dotyczące rozwiązań
komunikacyjnych, zostały tutaj ujęte w oparciu o wyniki konsultacji, przeprowadzonej
przez członków Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" z zainteresowanymi
mieszkańcami w dostępnej publicznie przestrzeni
internetowej.
Wyrażamy
nadzieję, że zastosowanie wnioskowanych przez nas rozwiązań, tymczasowo zabezpieczy realizację potrzeb mieszańców Niegoszowic pozostających na uboczu komunikacyjnym gminy i stanie się zaczynem dla przedsięwzięć,
posiadających szerszy wymiar - oczekiwany przez opisywaną społeczność lokalną.
Działania
podjęte niezwłocznie, są szansą na to, że sytuacja Niegoszowic przestanie być
precedensową na komunikacyjnej mapie
gminy Zabierzów.
Z poważaniem, w imieniu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
Jarosław
Wojtasik
Prezes
Zarządu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
Otrzymują:
1) Urząd Gminy Zabierzów, Rynek 1, 32-080
Zabierzów
-----------
Treść pisma z dnia 16 listopada 2018 r. skierowanego przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" do Firmy InPost S.A. w sprawie usytuowania w miejscowości Rudawa Paczkomatu InPost. Do wysłanego pisma dołączony został przykładowy wykaz kodów SMS przyporządkowanych do usług zrealizowanych w InPost przez mieszkańców Rudawy i okolic:
Rudawa, 16 listopada 2018
InPost S.A.
biuro@inpost.pl
ul. Wielicka 28, EQUAL BUSINESS PARK Budynek B, 30-552 Kraków
Szanowni Państwo,
w
ślad za rozmowami z kwietnia bieżącego roku a podjętymi przez mieszkańców
miejscowości Rudawa i Firmę "InPost S.A." w sprawie oczekiwanej w Rudawie
lokalizacji Paczkomatu InPost, Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" zwraca się do Państwa
z uprzejmym postulatem kontynuowania działań, zmierzających do usytuowania
w Rudawie Paczkomatu InPost.
z uprzejmym postulatem kontynuowania działań, zmierzających do usytuowania
w Rudawie Paczkomatu InPost.
Umiejscowienie
w obrębie Rudawy Paczkomatu InPost
wypełni lukę cywilizacyjną,
dotyczącą możliwości korzystania przez mieszkańców Rudawy i okolicznych miejscowości
z nowoczesnego rozwiązania, w zakresie realizacji usługi otrzymywania i wysyłania przesyłek. Jest nim niewątpliwie system automatycznych skrytek pocztowych.
dotyczącą możliwości korzystania przez mieszkańców Rudawy i okolicznych miejscowości
z nowoczesnego rozwiązania, w zakresie realizacji usługi otrzymywania i wysyłania przesyłek. Jest nim niewątpliwie system automatycznych skrytek pocztowych.
Pozostając
miejscowością z ukształtowanym centrum (Rynkiem) i infrastrukturą, nadającymi specyfikę
miasteczka, stanowi od wieków Rudawa punkt
odniesienia
dla wielu innych miejscowości znajdujących się w obrębie dzisiejszej gminy Zabierzów, gminy Krzeszowice, gminy Liszki, gminy Jerzmanowice-Przeginia, gminy Wielka Wieś.
dla wielu innych miejscowości znajdujących się w obrębie dzisiejszej gminy Zabierzów, gminy Krzeszowice, gminy Liszki, gminy Jerzmanowice-Przeginia, gminy Wielka Wieś.
Trwająca
przebudowa centralnej przestrzeni miejscowości Rudawa niebawem uwydatni funkcję
usługową, jaką Rudawa pełni wobec otaczających ją wspólnot lokalnych.
Usytuowanie
na terenie Rudawy Paczkomatu InPost byłoby
działaniem oczekiwanym przez społeczności i uzasadnionym ekonomicznie.
Dla
uwierzytelnienia powyższych argumentów, do niniejszej korespondencji załączamy
wykaz udostępnionych nam przez mieszkańców Rudawy i okolic, przykładowych numerów
stanowiących kody SMS, którymi w ostatnim czasie posłużono się w celu skorzystania
z Państwa usługi. Osoby, które nam te numery kodów SMS przekazały, deklarują,
że korzystałyby z omawianej usługi w Rudawie, gdyby w tej miejscowości funkcjonował
Paczkomat InPost.
Jesteśmy
przekonani o tym, iż usytuowanie w Rudawie oczekiwanego Paczkomatu InPost, zmniejszy liczbę komunikatów otrzymywanych przez
Państwa Klientów
o potencjalnym przepełnieniu Paczkomatów InPost umiejscowionych w Krzeszowicach
i w Zabierzowie. Suponowane zaś przez nas rozwiązanie, zwiększy liczbę osób i podmiotów korzystających z Państwa usługi. Ze względu bowiem na trudności powodowane brakiem dostępności terytorialnej Paczkomatu InPost, są te osoby i podmioty dzisiaj wykluczone,
z możliwości funkcjonowania w obszarze standardu usługi, oferowanej przy pomocy systemu automatycznych skrytek pocztowych.
o potencjalnym przepełnieniu Paczkomatów InPost umiejscowionych w Krzeszowicach
i w Zabierzowie. Suponowane zaś przez nas rozwiązanie, zwiększy liczbę osób i podmiotów korzystających z Państwa usługi. Ze względu bowiem na trudności powodowane brakiem dostępności terytorialnej Paczkomatu InPost, są te osoby i podmioty dzisiaj wykluczone,
z możliwości funkcjonowania w obszarze standardu usługi, oferowanej przy pomocy systemu automatycznych skrytek pocztowych.
Mając
tedy na uwadze zabezpieczenie rzeczywistej potrzeby społecznej
oraz dostrzegając prawo podmiotów gospodarczych do realizacji celów ekonomicznych, pragniemy wyrazić nadzieję, że wymieniony we wstępie i opisany w rozwinięciu postulat Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", rozpatrzony zostanie przez Państwa pozytywnie.
oraz dostrzegając prawo podmiotów gospodarczych do realizacji celów ekonomicznych, pragniemy wyrazić nadzieję, że wymieniony we wstępie i opisany w rozwinięciu postulat Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", rozpatrzony zostanie przez Państwa pozytywnie.
Z wyrazami szacunku, w imieniu Zarządu
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl"
Jarosław
Wojtasik
(−)
Prezes Zarządu
Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl"
----
Zasadnicza treść
pisma z dnia 7 stycznia 2019 r. przesłanego w formie korespondencji tradycyjnej przez Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" do Firmy InPost S.A. w sprawie usytuowania w
miejscowości Rudawa Paczkomatu InPost:
-----------
Oświadczenie Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" z dnia 14 września 2018 r. załączona do Petycji Mieszkanców Rudawy. Cytowaną w Oświadczeniu kopię odpowiedzi PKP PLK S.A. będącą udzieleniem Stowarzyszeniu "ZiemiaRudawska.pl"informacji publicznej, zamieszczona zostaje w innym miejscu. Treść Petycji Mieszkańców Rudawy zamieszczona zostanie ewentualnie w terminie późniejszym:
Oświadczenie
Na podstawie
§ 23 ust. 8 i § 29 pkt 1, a w nawiązaniu do § 8 ust. 1, § 8 ust. 2 pkt 6,
§ 9 pkt 1, 3, 11, 24, Statutu Stowarzyszenia"ZiemiaRudawska.pl" i w oparciu o treść Preambuły przywołanego Statutu, w imieniu Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" składam następujące Oświadczenie:
§ 9 pkt 1, 3, 11, 24, Statutu Stowarzyszenia"ZiemiaRudawska.pl" i w oparciu o treść Preambuły przywołanego Statutu, w imieniu Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" składam następujące Oświadczenie:
Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" udziela pełnego poparcia Mieszkańcom
miejscowości Rudawa, którzy pismem z
dnia 14 września 2018 r. "przeciwko
złemu traktowaniu przez pracowników kolei" wystosowali petycję do Pana
Andrzeja Adamczyka, Ministra Infrastruktury w Radzie Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej.
Akceptując w
całości treść cytowanej petycji i przyłączając się do tego słusznego protestu
Mieszkańców Rudawy, dołączamy do niniejszego Oświadczenia kopię sporządzonej
w dniu 10 sierpnia 2018 r., znak: IBZ2a-051--606/18, a udzielonej przez PKP PLK S.A.
w dniu 13 sierpnia 2018 r. z niezachowaniem ustawowego terminu, odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" o udostępnienie informacji publicznej przesłanym w dniu 23 lipca 2018 r. do PKP PLK S.A.
w dniu 10 sierpnia 2018 r., znak: IBZ2a-051--606/18, a udzielonej przez PKP PLK S.A.
w dniu 13 sierpnia 2018 r. z niezachowaniem ustawowego terminu, odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" o udostępnienie informacji publicznej przesłanym w dniu 23 lipca 2018 r. do PKP PLK S.A.
Przytoczona odpowiedź
udzielona przez PKP PLK S.A. Stowarzyszeniu "ZiemiaRudawska.pl", a dotycząca
rozwiązań technicznych zastosowanych w przejściu podziemnym, znajdującym się w
obrębie degradowanej do roli przystanku osobowego stacji kolejowej Rudawa PKP, jest
w swojej wymowie przykładem, na lekceważące naszym zdaniem potraktowanie problemów społeczności, która
na swojej ziemi gości zarządcę państwowej sieci linii kolejowych w
Polsce.
Jarosław Wojtasik
(−)
Prezes Zarządu
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl"
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl"
-----------
Treść wniosku z dnia 23 lipca 2018 r. o udostępnienie informacji publicznej, przesłanego przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w sprawie przejścia podziemnego w Rudawie (pod torowiskiem kolejowym):
WNIOSEK
O
UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
1.
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198, z późn. zm.) Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" z siedzibą w Rudawie zwraca się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198, z późn. zm.) Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" z siedzibą w Rudawie zwraca się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
1)
jakie w związku z modernizacją linii kolejowej E30 zastosowano rozwiązania
w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP (zmieniającej obecnie swój status na przystanek osobowy), zabezpieczające możliwość korzystania z przejścia podziemnego, znajdującego się w obszarze przywołanej stacji:
w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP (zmieniającej obecnie swój status na przystanek osobowy), zabezpieczające możliwość korzystania z przejścia podziemnego, znajdującego się w obszarze przywołanej stacji:
a)
osobom posiadającym niepełnosprawność ruchową, ale nie wymagającym poruszania
się tych osób przy pomocy wózków inwalidzkich (np. seniorzy)?
b)
osobom, które będąc rodzicami, albo opiekunami, przewożą dzieci w wózkach
dziecięcych?
c)
osobom prowadzącym obok siebie rowery?
2)
jakie działania powinna w kontekście rozwiązań technicznych, zastosowanych
w przejściu podziemnym, znajdującym się w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, przedsięwziąć:
w przejściu podziemnym, znajdującym się w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, przedsięwziąć:
a)
osoba posiadająca niepełnosprawność ruchową, ale nie wymagająca poruszania się
przy pomocy wózka inwalidzkiego, aby mogła ta osoba skorzystać z omawianego przejścia
podziemnego?
b)
osoba, która będąc rodzicem, albo opiekunem, przewozi dziecko w wózku
dziecięcym?
c)
osoba, która prowadzi obok siebie rower?
3)
jakie w związku z modernizacją linii kolejowej E30 zastosowano rozwiązania
w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, zabezpieczające osobom poruszającym się przy pomocy wózków inwalidzkich, możliwość korzystania z przejścia podziemnego, znajdującego się w obszarze przywołanej stacji?
w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, zabezpieczające osobom poruszającym się przy pomocy wózków inwalidzkich, możliwość korzystania z przejścia podziemnego, znajdującego się w obszarze przywołanej stacji?
4)
jakie działania powinna w kontekście rozwiązań technicznych, zastosowanych
w przejściu podziemnym, znajdującym się w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, przedsięwziąć osoba poruszająca się przy pomocy wózka inwalidzkiego, aby móc skorzystać z omawianego przejścia podziemnego?
w przejściu podziemnym, znajdującym się w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, przedsięwziąć osoba poruszająca się przy pomocy wózka inwalidzkiego, aby móc skorzystać z omawianego przejścia podziemnego?
5)
dlaczego przejście podziemne, wybudowane w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP,
nie zostało wyposażone w dźwigi osobowe przystosowane do pionowego
przemieszczania się osób (windy osobowe zaopatrzone w kabinę)?
6)
dlaczego przejście podziemne, wybudowane w obrębie stacji kolejowej Zabierzów
PKP, zostanie wyposażone w dźwigi osobowe przystosowane do pionowego
przemieszczania się osób (windy osobowe zaopatrzone w kabinę)?
7)
dlaczego przejście podziemne, budowane w obrębie stacji kolejowej Krzeszowice
PKP, zostanie wyposażone w dźwigi osobowe przystosowane do pionowego
przemieszczania się osób (windy osobowe zaopatrzone w kabinę)?
8)
dlaczego wejścia do przejścia podziemnego, wybudowanego w obrębie stacji
kolejowej Rudawa PKP, nie zostały wyposażone w pochylnie umożliwiające przemieszczanie
się zarówno osobom na wózkach, osobom prowadzącym wózki, osobom prowadzącym
rowery jak i osobom pieszym?
2. Jednocześnie, na podstawie art. 14 ust. 1 cyt.
ustawy, Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" z siedzibą w Rudawie,
wnosi o udostępnienie informacji z
powyżej przedstawionego zakresu, w następujący sposób i w następującej formie:
1)
pliki komputerowe;
2)
przesłanie informacji pocztą elektroniczną pod adres: ziemiarudawska@gmail.com.
-----------
Treść skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 13 sierpnia 2018 r., wniesiona przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" na bezczynność w zakresie udostępnienia informacji publicznej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Wraz ze skargą złożono załączniki w liczbie kilkudziesięciu stron):
SKARGA
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" na bezczynność
w zakresie udostępnienia informacji publicznej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na podstawie art.3 §2 pkt.8, art.50 §1, art.52 §2 i
art. 54 §1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed
sądami administracyjnymi (Dz.U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl"wnosi skargę na bezczynność PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zarzucając naruszenie art. 13 ust. 1, art. 13
ust. 2, art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 ze zm). przez nieudzielenie
informacji publicznej zgodnie z żądanym zakresem,
i Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl"wnosi o:
i Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl"wnosi o:
1) zobowiązanie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., do udzielenia żądanej informacji publicznej w terminie czternastu dni od
daty doręczenia akt temu organowi;
2) orzeczenie, czy bezczynność PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., lub przewlekłe prowadzenie postępowania przez
ten organ miały miejsce z rażącym naruszeniem prawa,
na podstawie art. 6 ustawy o odpowiedzialności funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa (Dz. U z 2011r. Nr34, poz 173) w związku z art 149 ustawy Prawo
o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270 ze zm);
na podstawie art. 6 ustawy o odpowiedzialności funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa (Dz. U z 2011r. Nr34, poz 173) w związku z art 149 ustawy Prawo
o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270 ze zm);
3) wymierzenie wskazanemu organowi, grzywny na
postawie art. 149 § 2 p.p.s.a.
w maksymalnej wysokości określonej w art. 154 § 6 p.p.s.a.;
w maksymalnej wysokości określonej w art. 154 § 6 p.p.s.a.;
4) zasądzenie kosztów postępowania w sprawie.
Uzasadnienie:
W obrębię przedmiotowej sprawy miał miejsce
następujący przebieg zdarzeń:
1. Dnia
23 lipca 2018 r.
Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" złożyło przy pomocy formularza zamieszczonego na
stronach PKP Polskie Linie
Kolejowe S.A - bo wobec braku umożliwienia przez opisywany organ złożenia przy
pomocy platformy ePUAP -
wniosek o udostępnienie informacji publicznej w następującym zakresie (i dodatkowo, załączając do omawianego formularza, plik w formacie .pdf zawierający dokładną treść rzeczonego wniosku o udostępnienie informacji publicznej):
wniosek o udostępnienie informacji publicznej w następującym zakresie (i dodatkowo, załączając do omawianego formularza, plik w formacie .pdf zawierający dokładną treść rzeczonego wniosku o udostępnienie informacji publicznej):
1)
jakie w związku z modernizacją linii kolejowej E30 zastosowano rozwiązania
w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP (zmieniającej obecnie swój status na przystanek osobowy), zabezpieczające możliwość korzystania z przejścia podziemnego, znajdującego się w obszarze przywołanej stacji:
w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP (zmieniającej obecnie swój status na przystanek osobowy), zabezpieczające możliwość korzystania z przejścia podziemnego, znajdującego się w obszarze przywołanej stacji:
a)
osobom posiadającym niepełnosprawność ruchową, ale nie wymagającym poruszania
się tych osób przy pomocy wózków inwalidzkich (np. seniorzy)?
b)
osobom, które będąc rodzicami, albo opiekunami, przewożą dzieci w wózkach
dziecięcych?
c)
osobom prowadzącym obok siebie rowery?
2)
jakie działania powinna w kontekście rozwiązań technicznych, zastosowanych
w przejściu podziemnym, znajdującym się w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, przedsięwziąć:
w przejściu podziemnym, znajdującym się w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, przedsięwziąć:
a)
osoba posiadająca niepełnosprawność ruchową, ale nie wymagająca poruszania się
przy pomocy wózka inwalidzkiego, aby mogła ta osoba skorzystać z omawianego
przejścia podziemnego?
b)
osoba, która będąc rodzicem, albo opiekunem, przewozi dziecko w wózku
dziecięcym?
c)
osoba, która prowadzi obok siebie rower?
3)
jakie w związku z modernizacją linii kolejowej E30 zastosowano rozwiązania
w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, zabezpieczające osobom poruszającym się przy pomocy wózków inwalidzkich, możliwość korzystania z przejścia podziemnego, znajdującego się w obszarze przywołanej stacji?
w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, zabezpieczające osobom poruszającym się przy pomocy wózków inwalidzkich, możliwość korzystania z przejścia podziemnego, znajdującego się w obszarze przywołanej stacji?
4)
jakie działania powinna w kontekście rozwiązań technicznych, zastosowanych
w przejściu podziemnym, znajdującym się w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, przedsięwziąć osoba poruszająca się przy pomocy wózka inwalidzkiego, aby móc skorzystać z omawianego przejścia podziemnego?
w przejściu podziemnym, znajdującym się w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP, przedsięwziąć osoba poruszająca się przy pomocy wózka inwalidzkiego, aby móc skorzystać z omawianego przejścia podziemnego?
5)
dlaczego przejście podziemne, wybudowane w obrębie stacji kolejowej Rudawa PKP,
nie zostało wyposażone w dźwigi osobowe przystosowane do pionowego
przemieszczania się osób (windy osobowe zaopatrzone w kabinę)?
6)
dlaczego przejście podziemne, wybudowane w obrębie stacji kolejowej Zabierzów
PKP, zostanie wyposażone w dźwigi osobowe przystosowane do pionowego
przemieszczania się osób (windy osobowe zaopatrzone w kabinę)?
7)
dlaczego przejście podziemne, budowane w obrębie stacji kolejowej Krzeszowice
PKP, zostanie wyposażone w dźwigi osobowe przystosowane do pionowego
przemieszczania się osób (windy osobowe zaopatrzone w kabinę)?
8)
dlaczego wejścia do przejścia podziemnego, wybudowanego w obrębie stacji
kolejowej Rudawa PKP, nie zostały wyposażone w pochylnie umożliwiające
przemieszczanie się zarówno osobom na wózkach, osobom prowadzącym wózki, osobom
prowadzącym rowery jak i osobom pieszym?
2. W związku
z brakiem potwierdzenia, na dostarczenie
opisywanego a wysłanego w dniu 23 lipca 2018 r. przy pomocy formularza
zamieszczonego na stronach PKP
Polskie Linie Kolejowe S.A., wniosku o udostępnienie
informacji publicznej wpisanego swą treścią zarówno bezpośrednio w formularz
jak również w załączony do rzeczonego formularza plik formatu .pdf, w tymże samym dniu tj. 23 lipca 2018 r. Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" wysłało ze swojego adresu emailowego: ziemiarudawska@gmail.com na emailowy adres PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. czyli
na: informacjapubliczna@plk-sa.pl
wraz z załącznikiem w formacie .pdf zawierającym treść omawianego wniosku o udzielenie informacji publicznej, prośbę o potwierdzenie przyjęcia przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przesłanego w dniu 23 lipca 2018 r. przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" wniosku o udostępnienie informacji publicznej przy pomocy formularza zamieszczonego
na stronach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (gdzie wówczas treść wniosku wpisana została zarówno bezpośrednio w formularz jak również w załączony do rzeczonego formularza plik formatu .pdf).
wraz z załącznikiem w formacie .pdf zawierającym treść omawianego wniosku o udzielenie informacji publicznej, prośbę o potwierdzenie przyjęcia przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przesłanego w dniu 23 lipca 2018 r. przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" wniosku o udostępnienie informacji publicznej przy pomocy formularza zamieszczonego
na stronach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (gdzie wówczas treść wniosku wpisana została zarówno bezpośrednio w formularz jak również w załączony do rzeczonego formularza plik formatu .pdf).
3. Do dnia złożenia niniejszej skargi tj. 13 sierpnia 2018 r. rzeczony organ
nie udostępnił żądanej informacji ani też nie wydał decyzji odmownej zgodnie z art. 16 ustawy o dostępie do informacji publicznej, czym naruszył czternastodniowy termin zapisany art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, jak również nie odpowiedział
na prośbę o potwierdzenie przyjęcia przedmiotowego wniosku o udostępnienie informacji publicznej a złożonego przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" w dniu 23 lipca 2018 r. przy pomocy formularza zamieszczonego na stronach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (gdzie wtedy treść wniosku wpisana została zarówno bezpośrednio w formularz jak również w załączony do rzeczonego formularza plik formatu .pdf).
nie udostępnił żądanej informacji ani też nie wydał decyzji odmownej zgodnie z art. 16 ustawy o dostępie do informacji publicznej, czym naruszył czternastodniowy termin zapisany art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, jak również nie odpowiedział
na prośbę o potwierdzenie przyjęcia przedmiotowego wniosku o udostępnienie informacji publicznej a złożonego przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" w dniu 23 lipca 2018 r. przy pomocy formularza zamieszczonego na stronach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (gdzie wtedy treść wniosku wpisana została zarówno bezpośrednio w formularz jak również w załączony do rzeczonego formularza plik formatu .pdf).
WSA w Wyroku z dnia 22 sierpnia 2012 (sygn. akt II
SAB/Lu 72/12) zauważył,
że "o bezczynności w udostępnieniu informacji publicznej można zatem mówić w sytuacji, gdy zobowiązany do udzielenia tej informacji podmiot nie podejmuje w terminie wskazanym w art. 13 ustawy (przy uwzględnieniu wymienionych wyżej wyjątków) odpowiednich czynności, tj. nie udostępnia informacji publicznej w formie czynności materialno - technicznej lub nie wydaje decyzji o odmowie jej udzielenia." Zgodnie z tezą zawartą
w Wyroku WSA z dnia 13 sierpnia 2015 (sygn. akt II SAB/Bk 36/15) "O rażącym charakterze bezczynności w udzieleniu informacji publicznej świadczy nie tylko okres oczekiwania
na odpowiedź, ale również postawa pytanego organu przejawiająca lub nieprzejawiająca dobrej woli dla załatwienia wniosku."
że "o bezczynności w udostępnieniu informacji publicznej można zatem mówić w sytuacji, gdy zobowiązany do udzielenia tej informacji podmiot nie podejmuje w terminie wskazanym w art. 13 ustawy (przy uwzględnieniu wymienionych wyżej wyjątków) odpowiednich czynności, tj. nie udostępnia informacji publicznej w formie czynności materialno - technicznej lub nie wydaje decyzji o odmowie jej udzielenia." Zgodnie z tezą zawartą
w Wyroku WSA z dnia 13 sierpnia 2015 (sygn. akt II SAB/Bk 36/15) "O rażącym charakterze bezczynności w udzieleniu informacji publicznej świadczy nie tylko okres oczekiwania
na odpowiedź, ale również postawa pytanego organu przejawiająca lub nieprzejawiająca dobrej woli dla załatwienia wniosku."
"Rozpoznając
skargę na bezczynność organu administracji publicznej, na podstawie przepisów
art. 149 § 1 p.p.s.a. w zw. z art. 3 § 2 pkt 8 p.p.s.a., w brzmieniu
obowiązującym od dnia 11 kwietnia 2011 r., sąd administracyjny obowiązany jest
dokonać z urzędu kontroli przewlekłości postępowania administracyjnego, którego
dotyczy skarga." - tak orzekł WSA
w Wyroku z dnia 1 lutego 2012 (sygn. akt II SAB/Go 59/11).
w Wyroku z dnia 1 lutego 2012 (sygn. akt II SAB/Go 59/11).
NSA w Wyroku z dnia 11 października 2013 (sygn. akt
I OSK 1495/13) orzekł: "Zarzucenie w jednym piśmie bezczynności organu
i przewlekłości prowadzonego przez niego postępowania nie musi zatem stanowić
skumulowania dwóch skarg,
o ile kwestionowana jest terminowość i sprawność postępowania w zakończeniu tej samej sprawy administracyjnej. W takiej sytuacji dopuszczalność objęcia jedną skargą obu form opieszałości organu inicjuje jedną sprawę sądowoadministracyjną, w której sąd
ma obowiązek rozpoznać i rozstrzygnąć spór o legalność braku wydania aktu lub podjęcia czynności. Pozostaje to w związku z zasadą, że przedmiotem zaskarżenia w konkretnym postępowaniu może być tylko jedna decyzja, postanowienie, inny akt lub podjęta czynność. Liczba zaskarżonych aktów lub czynności determinuje zatem liczbę spraw sądowoadministracyjnych. Przedmiotem postępowania w sprawie ze skargi zarówno
na bezczynność, jak i przewlekłość organu stanowi ustalenie, czy zachodzi potrzeba zobowiązania organu do wydania w określonym terminie aktu lub dokonania czynności.
W obu przypadkach sąd administracyjny dysponuje tymi samymi środkami prawnymi,
ich zastosowanie jest zaś obowiązkowe w razie stwierdzenia jakiejkolwiek postaci niesprawnego funkcjonowania organu, niezależnie od podniesionych w skardze zarzutów
i wniosków oraz podstawy prawnej (por. wyrok NSA z dnia 5 czerwca 2012 r., II OSK 709/12)."
o ile kwestionowana jest terminowość i sprawność postępowania w zakończeniu tej samej sprawy administracyjnej. W takiej sytuacji dopuszczalność objęcia jedną skargą obu form opieszałości organu inicjuje jedną sprawę sądowoadministracyjną, w której sąd
ma obowiązek rozpoznać i rozstrzygnąć spór o legalność braku wydania aktu lub podjęcia czynności. Pozostaje to w związku z zasadą, że przedmiotem zaskarżenia w konkretnym postępowaniu może być tylko jedna decyzja, postanowienie, inny akt lub podjęta czynność. Liczba zaskarżonych aktów lub czynności determinuje zatem liczbę spraw sądowoadministracyjnych. Przedmiotem postępowania w sprawie ze skargi zarówno
na bezczynność, jak i przewlekłość organu stanowi ustalenie, czy zachodzi potrzeba zobowiązania organu do wydania w określonym terminie aktu lub dokonania czynności.
W obu przypadkach sąd administracyjny dysponuje tymi samymi środkami prawnymi,
ich zastosowanie jest zaś obowiązkowe w razie stwierdzenia jakiejkolwiek postaci niesprawnego funkcjonowania organu, niezależnie od podniesionych w skardze zarzutów
i wniosków oraz podstawy prawnej (por. wyrok NSA z dnia 5 czerwca 2012 r., II OSK 709/12)."
Zgodnie z wykładnią prawa zawartą w Wyroku
Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. akt I OSK 285/11), prawo złożenia
niniejszej skargi nie wymaga wyczerpania środków zaskarżenia, "Powyższe rozważania prowadzą więc do
wniosku, że skoro skarga
na bezczynność w sprawie dostępu do informacji publicznej zmierza do jak najszybszego rozpatrzenia wniosku, a ustawa nie stawia dodatkowych warunków do jej wniesienia,
to może być ona wniesiona do sądu administracyjnego bez wezwania do usunięcia naruszenia prawa. Stanowisko to zostało ugruntowane w orzecznictwie sądów administracyjnych (por. postanowienie NSA z dnia 31 marca 2008 r., I OSK 262/08,
wyrok NSA z 24 maja 2006 r., I OSK 601/05, postanowienie NSA z 03 października 2007 r.,
I OSK 1382/07 oraz wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 lipca 2011 r., VIII SAB/Wa 18/11)".
na bezczynność w sprawie dostępu do informacji publicznej zmierza do jak najszybszego rozpatrzenia wniosku, a ustawa nie stawia dodatkowych warunków do jej wniesienia,
to może być ona wniesiona do sądu administracyjnego bez wezwania do usunięcia naruszenia prawa. Stanowisko to zostało ugruntowane w orzecznictwie sądów administracyjnych (por. postanowienie NSA z dnia 31 marca 2008 r., I OSK 262/08,
wyrok NSA z 24 maja 2006 r., I OSK 601/05, postanowienie NSA z 03 października 2007 r.,
I OSK 1382/07 oraz wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 lipca 2011 r., VIII SAB/Wa 18/11)".
Natomiast
w uzasadnieniu Wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
w Krakowie z dnia 31 lipca 2017 r. (sygn. akt. II SAB/Kr 157/17) "Sąd wskazuje,
iż w ugruntowanym orzecznictwie sądowym przyjmowano, iż w przypadku skargi
na bezczynność organu, której przedmiotem jest dostęp do informacji publicznej należy przyjąć, iż skarga nie musi być poprzedzona żadnym środkiem zaskarżenia na drodze administracyjnej. (...) W ocenie Sądu, skoro ponaglenie zastąpiło zażalenie do organu wyższego stopnia oraz wezwanie do usunięcia naruszenia prawa z art. 37 k.p.a.,
których to wniesienie w przypadku skargi na bezczynność w przedmiocie udzielenia informacji publicznej nie było wymagane zgodnie z ugruntowanym od lat orzecznictwem,
tak nie jest wymagane obecnie wniesienie ponaglenia, gdyż nadal brak jest podstaw
do stosowania przepisów k.p.a. w przedmiotowym zakresie."
w Krakowie z dnia 31 lipca 2017 r. (sygn. akt. II SAB/Kr 157/17) "Sąd wskazuje,
iż w ugruntowanym orzecznictwie sądowym przyjmowano, iż w przypadku skargi
na bezczynność organu, której przedmiotem jest dostęp do informacji publicznej należy przyjąć, iż skarga nie musi być poprzedzona żadnym środkiem zaskarżenia na drodze administracyjnej. (...) W ocenie Sądu, skoro ponaglenie zastąpiło zażalenie do organu wyższego stopnia oraz wezwanie do usunięcia naruszenia prawa z art. 37 k.p.a.,
których to wniesienie w przypadku skargi na bezczynność w przedmiocie udzielenia informacji publicznej nie było wymagane zgodnie z ugruntowanym od lat orzecznictwem,
tak nie jest wymagane obecnie wniesienie ponaglenia, gdyż nadal brak jest podstaw
do stosowania przepisów k.p.a. w przedmiotowym zakresie."
Ponadto w Uchwale Naczelnego Sądu Administracyjnego
z dnia 26 listopada 2008 (sygn. akt I OPS 6/08 ) zawarta jest następująca
wykładnia stosowania prawa:
„Przepis art. 161 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) ma zastosowanie także
w przypadku, gdy po wniesieniu skargi na bezczynność organu - w sprawach określonych
w art. 3 § 2 pkt 1-4a tej ustawy - organ wyda akt lub dokona czynności z zakresu administracji publicznej dotyczących uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa, co do których pozostawał w bezczynności.” Zaś w tezie wyroku NSA z dnia 5 lipca 2012 (sygn. akt II OSK 1031/12) zauważono: "O ile wydanie przez organ administracyjny
na dzień orzekania przez Sąd żądanego rozstrzygnięcia sprawy czyni z natury rzeczy niemożliwymi zobowiązanie organu do działania, o tyle nie zwalnia to Sądu z obowiązku zbadania, czy w sprawie doszło do przewlekłego prowadzenia postępowania administracyjnego, a następnie oceny, czy miało ono miejsce z rażącym naruszeniem prawa oraz rozważania, czy zachodzą podstawy do wymierzenia organowi grzywny
(art. 149 par. 1 i 2 p.p.s.a.). Podjęcie przez organ czynności procesowych powoduje,
iż ustaje stan ewentualnej bezczynności organu, co uzasadnia umorzenie postępowania
w zakresie skargi na bezczynność organu, ale nie stanowi podstawy do umorzenia postępowania sądowego dotyczącego skargi strony na przewlekłe prowadzenie postępowania przez organ". Za uzasadnione w związku z tym należy uznać zobowiązanie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., do ukarania pracownika winnego niezałatwienia sprawy w terminie na podstawie art. 38 Kodeksu postępowania administracyjnego.
„Przepis art. 161 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) ma zastosowanie także
w przypadku, gdy po wniesieniu skargi na bezczynność organu - w sprawach określonych
w art. 3 § 2 pkt 1-4a tej ustawy - organ wyda akt lub dokona czynności z zakresu administracji publicznej dotyczących uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa, co do których pozostawał w bezczynności.” Zaś w tezie wyroku NSA z dnia 5 lipca 2012 (sygn. akt II OSK 1031/12) zauważono: "O ile wydanie przez organ administracyjny
na dzień orzekania przez Sąd żądanego rozstrzygnięcia sprawy czyni z natury rzeczy niemożliwymi zobowiązanie organu do działania, o tyle nie zwalnia to Sądu z obowiązku zbadania, czy w sprawie doszło do przewlekłego prowadzenia postępowania administracyjnego, a następnie oceny, czy miało ono miejsce z rażącym naruszeniem prawa oraz rozważania, czy zachodzą podstawy do wymierzenia organowi grzywny
(art. 149 par. 1 i 2 p.p.s.a.). Podjęcie przez organ czynności procesowych powoduje,
iż ustaje stan ewentualnej bezczynności organu, co uzasadnia umorzenie postępowania
w zakresie skargi na bezczynność organu, ale nie stanowi podstawy do umorzenia postępowania sądowego dotyczącego skargi strony na przewlekłe prowadzenie postępowania przez organ". Za uzasadnione w związku z tym należy uznać zobowiązanie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., do ukarania pracownika winnego niezałatwienia sprawy w terminie na podstawie art. 38 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Z
uwagi na opisane wyżej okoliczności, Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl"
wnosi jak na wstępie.
wnosi jak na wstępie.
----
ODPOWIEDŹ (udzielona w dniu złożenia skargi i po upływie ustawowego terminu):
----
Rudawa, dnia 14 sierpnia 2018 r.
Oświadczenie
Na podstawie § 23 ust. 8 i § 29 pkt 1 Statutu
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" w imieniu Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" składam oświadczenie, iż
w związku z treścią sporządzonej w dniu 10 sierpnia 2018 r., znak: IBZ2a-051--606/18, a udzielonej przez PKP PLK S.A. w dniu 13
sierpnia 2018 r. z niezachowaniem ustawowego terminu, odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" o udostępnienie informacji publicznej przesłanym w dniu 23 lipca 2018 r. do PKP
PLK S.A., Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" stoi na stanowisku, że w obecnym stanie rzeczy:
1) przejście podziemne znajdujące się pod torami
kolejowymi w obrębie stacji Rudawa PKP degradowanej obecnie do roli przystanku
osobowego, będzie w praktyce, dostępne jedynie dla osób sprawnych ruchowo;
2) wykluczonymi z użytkowania przedmiotowego
przejścia podziemnego, będą osoby: poruszające się na wózkach, o ograniczonej sprawności ruchowej,
niedołężne, prowadzące wózki z dziećmi, prowadzące rowery;
3) przejście podziemne usytuowane pod torami
kolejowymi w obrębie stacji Rudawa PKP stanowić będzie, codzienną i podstawową jako
kontynuator dotychczasowej przeprawy przez rzeczone tory, a nie alternatywną, drogę komunikacji dla właścicieli i mieszkańców posesji, znajdujących się
po obydwu stronach opisywanych torów kolejowych.
Jarosław Wojtasik
(−)
Prezes Zarządu
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl"
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl"
----
Skan odpisu odpowiedzi (przekazanej przez PKP PLK S.A. Wojewódzkiemu SądowiAdministracyjnemu w Warszawie) na skargę złożoną przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dniu 13 sierpnia 2018 r., na bezczynność w zakresie udostępnienia informacji publicznej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
----
Skan odpisu Wyroku Wojewódzkgo Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 grudnia 2018 r., na skargę złożoną przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" na bezczynność w zakresie udostępnienia informacji publicznej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:
-----------
Treść wniosku z dnia 4 sierpnia 2018 r. przesłanego przez Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" do Urzędu Gminy Zabierzów i opatrzonego podpisem elektronicznym, o udostępnienie informacji publicznej w sprawie pliku graficznego zamieszczonago w oficjalnym profilu Gminy Zabierzów:
WNIOSEK
O
UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
1. Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z
dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198, z późn. zm.) Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" z siedzibą w Rudawie zwraca się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198, z późn. zm.) Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl" z siedzibą w Rudawie zwraca się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
1) w dniu 23 lipca br. w obrębie oficjalnego profilu
prowadzonego przez Gminę Zabierzów w portalu społecznościowym
"Facebook.com" został opublikowany bez wyjaśnienia, bez opisu, bez
komentarza ze strony Gminy Zabierzów post w formie obrazu. Obrazu nazywanego
przez nas dalej, dziełem, a do którego to posta pełny adres URL załączamy
poniżej
(za: https://www.facebook.com/GminaZabierzow/photos/a.353078538043500.87592.214509928567029/2357027770981890/?type=3&theater).
W związku z opisanym tutaj, opublikowaniem
przywołanego dzieła, prosimy
o odpowiedzi na następujące pytania:
o odpowiedzi na następujące pytania:
a) czym jest, co do swojej istoty
wskazane dzieło?
b) w jakim celu przytoczone tutaj dzieło,
zostało zamieszczone w obrębie oficjalnego profilu Gminy Zabierzów na portalu społecznościowym
"Facebook.com"?
c) w jakim celu powstało omawiane dzieło
- jakie przeznaczenie
dla omawianego dzieła jest przewidziane przez Gminę Zabierzów?
dla omawianego dzieła jest przewidziane przez Gminę Zabierzów?
d) czy dzieło, o którym mowa, zostało
stworzone nieodpłatnie na zamówienie Gminy Zabierzów?
e) czy dzieło, o którym mowa, zostało stworzone
odpłatnie na zamówienie Gminy Zabierzów?
f) jeśli dzieło, o którym mowa, zostało stworzone
odpłatnie na zamówienie Gminy Zabierzów, to za jaką konkretnie kwotę zostało
ono stworzone?
g) w
obrębie opisywanego tutaj posta z opublikowanym
dziełem, nie podano imienia i nazwiska bądź nazwy, Autora lub Autorów tego
dzieła, tak więc także
w związku z obowiązywaniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, Ustawy z dnia
4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wnosimy zapytanie:
kto jest Autorem opublikowanego dzieła? (To zapytanie o imiona, nazwiska, nazwę lub nazwy Autora lub Autorów dzieła).
w związku z obowiązywaniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, Ustawy z dnia
4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wnosimy zapytanie:
kto jest Autorem opublikowanego dzieła? (To zapytanie o imiona, nazwiska, nazwę lub nazwy Autora lub Autorów dzieła).
2.
Jednocześnie, na podstawie art. 14 ust. 1 cyt. ustawy, Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl"
z siedzibą w Rudawie, wnosi o udostępnienie informacji
z powyżej przedstawionego zakresu, w następujący sposób i w następującej formie:
z powyżej przedstawionego zakresu, w następujący sposób i w następującej formie:
1) pliki komputerowe;
2) przesłanie informacji
pocztą elektroniczną pod adres: ziemiarudawska@gmail.com.
Załączniki:
1. Załącznik nr 1 do Wniosku
z dnia 4 sierpnia 2018 r., o udostępnienie informacji publicznej - stanowiący zrzut
ekranu w formacie .jpg, posta znajdującego się pod adresem:
https://www.facebook.com/GminaZabierzow/photos/a.353078538043500.87592.214509928567029/2357027770981890/?type=3&theater
(Przy czym ochroniliśmy
zamazując, dane osobowe komentującego wskazany post, jak również treść tego komentarza, oraz zostały przez nas ukryte dane
i logo firmy reklamującej się w obrębie portalu społecznościowego "Facebook.com",
nie związane z profilem Gminy Zabierzów, generowane przez portal społecznościowy "Facebook.com" a widoczne w konkretnym momencie po wejściu, pod wskazany adres URL).
nie związane z profilem Gminy Zabierzów, generowane przez portal społecznościowy "Facebook.com" a widoczne w konkretnym momencie po wejściu, pod wskazany adres URL).
----
ODPOWIEDŹ:


-----------
Uchwała 10/2018 z dnia 28 maja 2018 r.
Zarządu Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl" w sprawie zorganizowania przez Stowarzyszenie
"ZiemiaRudawska.pl" Pierwszego Konkursu Poetyckiego pt.
"Impresja o Ziemi Rudawskiej"
Na podstawie § 8 ust. 1, § 8 ust 2 pkt 1, § 9
pkt 2, 13 i 22, § 17. pkt 2 Statutu Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl", Zarząd Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl" podczas posiedzenia w dniu
28 maja 2018 r. w Rudawie postanawia co następuje:
28 maja 2018 r. w Rudawie postanawia co następuje:
1) Stowarzyszenie "ZiemiaRudawska.pl"
zorganizuje Pierwszy Konkurs Poetycki pt. "Impresja o Ziemi Rudawskiej";
2) ustanawia
się Regulamin Pierwszego Konkursu Poetyckiego pt. "Impresja o Ziemi
Rudawskiej" (treść rzeczonego
Regulaminu znajduje się w Załączniku nr 1 do niniejszej Uchwały);
3) ustanawia
się wzór i treść Karty
zgłoszenia do Konkursu, o którym mowa w pkt 1 i 2 niniejszej Uchwały (wzór
i treść wskazanej Karty zgłoszenia do Konkursu znajduje
się
w Załączniku nr 2 do niniejszej Uchwały).
w Załączniku nr 2 do niniejszej Uchwały).
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Podpisy
członków Zarządu
Stowarzyszenia
"ZiemiaRudawska.pl":
Jarosław Wojtasik
(−)
(−)
Jerzy Goraj
(−)
----
.
Rudawa, 12 lipca 2018 r.
Zawiadomienie
w sprawie konkursu
Na podstawie ust. 31, Regulaminu Pierwszego Konkursu Poetyckiego pt.
"Impresja
o Ziemi Rudawskiej", a w oparciu o § 23 ust. 8 Statutu Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" zawiadamiam, że przedmiotowy konkurs pozostał nierozstrzygnięty i został zakończony
z chwilą, określoną Regulaminem własnym cyt. konkursu.
o Ziemi Rudawskiej", a w oparciu o § 23 ust. 8 Statutu Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl" zawiadamiam, że przedmiotowy konkurs pozostał nierozstrzygnięty i został zakończony
z chwilą, określoną Regulaminem własnym cyt. konkursu.
Powodem nierozstrzygnięcia Pierwszego Konkursu Poetyckiego pt.
"Impresja o Ziemi Rudawskiej" jest brak zgłoszeń do tego konkursu.
Jarosław Wojtasik
(−)
Prezes Zarządu
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl"
Stowarzyszenia "ZiemiaRudawska.pl"
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.